PATVIRTINTA Jurdaičių socialinės globos namų direktoriaus 2022 m. spalio 3 d. įsakymo Nr. V- 65
JURDAIČIŲ SOCIALINĖS GLOBOS NAMŲ SOCIALINIO DARBUOTOJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS I. BENDRIEJI NUOSTATAI
1. Socialinis darbuotojas priskiriamas specialisto pareigybės grupei. 2. Pareigybės lygis – A, kuriam būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis ar jam prilygintas išsilavinimas arba aukštasis koleginis išsilavinimas, arba aukštesnysis išsilavinimas, arba iki 1995 metų įgytas specialusis vidurinis išsilavinimas. 3. Pareigybės paskirtis - dirbti savarankiškai pagal įgytą kvalifikaciją, bendradarbiavimas su kitais, specialistais ir asmenimis. 4. Pareigybės darbo sritis – sustiprinti į globos namus atvykusio ar jame gyvenančio asmens prisitaikymo prie aplinkos sugebėjimus, atnaujinti ryšius su bendruomene, padedant jam integruotis į visuomenę, ir skatinti pilnavertiškesnį asmens socialinį funkcionavimą. 5. Socialinis darbuotojas tiesiogiai pavaldus vyriausiajam socialiniam darbuotojui.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI 6. Socialinis darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus: 6.1. turėti aukštąjį universitetinį socialinio darbo išsilavinimą su kvalifikaciniu bakalauro laipsniu, arba jam prilygintu išsilavinimu ar aukštąjį koleginį socialinio darbo išsilavinimą su kvalifikaciniu profesinio bakalauro laipsniu, arba jam prilygintu išsilavinimu. 6.2. gebėti planuoti ir organizuoti savo darbą, dirbti komandoje, rengti ir įgyvendinti socialinio darbo planus, vertinti veiklos efektyvumą, bendrauti su neįgaliaisiais, įvertinti gyventojo poreikius, sugebėjimus, galimybes, organizuoti pagalbą naujai atvykusiam gyventojui prisitaikant gyventi naujoje aplinkoje, atsižvelgti į jo individualumą, vadovautis jo poreikiais ir parinkti tokius socialinio darbo metodus bei socialines paslaugas, kurios geriausiai tiktų spręsti konkrečias gyventojo socialines problemas ir geriausiai atitiktų jų interesus, vertinti visus gyventojus vienodai ir teikti jiems pagalbą nepriklausomai nuo jų socialinės padėties, tikėjimo, lyties, įsitikinimų ar pažiūrų. 6.3. garantuoti globos namuose gyvenančių asmenų socialinį saugumą ir reabilitaciją, teikti paramą palaikant ryšį su artimaisiais. 6.4. žinoti etikos ir estetikos pagrindus, psichologijos pagrindus, bendravimo pagrindus, socialinio planavimo pagrindus, socialinių problemų kilmę ir jų sprendimo būdus, dokumentų tvarkymo ir duomenų rinkimo pagrindus, socialinių įstaigų tinklus, paslaugų teikimo sistemą, įstatymus, skirtus žmonėms su negalia. 6.5. mokėti valstybinę kalbą, dirbti kompiuteriu.
III. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
7. Socialinis darbuotojas privalo vykdyti šias funkcijas: 7.1. dirbti socialinį darbą, teikti socialines paslaugas pagal individualius asmens poreikius; 7.2. kartą metuose atlikti gyventojo poreikių vertinimą, siekiant išsiaiškinti globos namų gyventojo poreikius, galimybes, interesus, sugebėjimus; 7.3. remiantis atliktu poreikių vertinimu, sudaryti individualų socialinės globos planą (ISPG) ir organizuoti socialinių problemų sprendimo vykdymą. Inicijuoti ISGP peržiūrėjimą ir tikslinimą pasikeitus gyventojo sveikatos būklei, poreikiams ar kitoms aplinkybėms, kartu su socialinių paslaugų gavėju numatyti veiksmus ir priemones, kuriomis bus siekiama teigiamų jo ir jo padėties pokyčių; 7.4. rengti ir atnaujinti individualios pagalbos planą, įtraukiant į jo rengimą ir peržiūrą socialinių paslaugų gavėją; 7.5. kontroliuoti ir rekomenduoti socialinių paslaugų tęstinumą.; 7.6. tarpininkauti tarp gyventojo ir jo socialinės aplinkos; 7.7. bendrauti ir bendradarbiauti su asmenimis iš socialinių paslaugų gavėjo socialinės aplinkos; 7.8. atstovauti bei ginti gyventojo teises ir teisėtus interesus, įgyvendinant socialinės reabilitacijos uždavinius; 7.9. teikti informaciją ir konsultuoti gyventoją; 7.10. tvarkyti ir saugoti gyventojų asmens bylas, asmens ir neįgalumo dokumentus; 7.11. tarpininkauti tvarkant asmens specialiųjų poreikių (SPS–1, SPS–2), veiksnumo, globos, rūpybos reikalus, vertinti asmens (šeimos) socialinės globos poreikį; 7.12. palaikyti ryšį su gyventojo artimaisiais ir jiems sutikus įtraukti juos į pagalbos procesą; 7.13. stebėti gyventojų sveikatos būklę ir informuoti specialistus apie pokyčius; 7.14. kurti globos namų gyventojui aplinką, kurioje jis jaustųsi saugus ir galėtų gyventi pilnavertį gyvenimą; 7.15. padėti globos namų gyventojui adaptuotis naujoje aplinkoje; 7.16. bendrauti su gyventojais, siekiant pažinti juos kaip asmenybes, sukurti bendradarbiavimo santykius; 7.16. ugdyti gyventojo socialinius ir buitinius įgūdžius: 7.16.1. skatinti gyventojus dalyvauti darbinėje veikloje; 7.16.2. integruoti gyventojus į visuomenę per kultūrinę ir sportinę veiklą; 7.16.3. organizuoti globos namų gyventojų poilsį bei pramogas; 7.16.4. skatinti globos namų gyventojų bendravimą su visuomene; 7.17. stebėti, kad būtų laikomasi globos namų gyventojų Vidaus tvarkos taisyklių, spręsti konfliktines situacijas. 7.18. jeigu reikia, dalyvauti gyventojų maitinime, lydėti į sveikatos priežiūros ir kitas įstaigas; 7.19. kartu su socialinių paslaugų gavėju įvertinti jo turimus ir trūkstamus įgūdžius, jo gebėjimus ir galimybes, vertinti savo paslaugų teikimo efektyvumą; 7.20. gyventojo ligos ar mirties atveju pranešti jo artimiesiems, paruošti reikiamus dokumentus, jei reikia, organizuoti ritualines paslaugas ir atsisveikinimą; 7.21. organizuoti individualios priežiūros darbuotojų veiklą, telkti juos bei kitus įstaigos specialistus bendrai komandinei veiklai; 7.22. pavaduoti kitą socialinį darbuotoją, esant jam komandiruotėje, arba kai jo nėra darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių; 7.23. kartą metuose pateikti vyriausiajam slaugytojui medicininės patikros knygutę su įrašais apie sveikatos būklę ir tinkamumą pagal sveikatos būklę eiti šias pareigas; 7.24. vykdyti kitus vyriausiojo socialinio darbuotojo pavedimus; 7.25. aktyviai dalyvauti įstaigos veikloje: organizuojamuose susirinkimuose, seminaruose, o įgytomis žiniomis pasidalinti su kolegomis; 7.26. teikti informaciją ir siūlymus socialinių paslaugų įstaigos vadovui ar jo paskirtiems asmenims; 7.27. reikšti savo nuomonę apie įstaigoje vykdomą veiklą; 7.28. informuoti bendradarbius apie savo veiklą ir darbo metodus; 7.29. domėtis socialinio darbo, sveikatos apsaugos sistemos veiklos patirtimi ir pasikeitimais, taikyti pažangią patirtį; 7.30. išklausyti, žinoti ir laikytis saugos darbe, priešgaisrinės apsaugos, elektrosaugos, apsaugos sistemos reikalavimų; 7.31. tobulinti savo darbinės veiklos būdus, gerinti profesionalumo lygį; 7.32. koordinuoti komandoje dirbančių individualios priežiūros darbuotojų darbo planų sudarymą; 7.33. bendradarbiauti su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis socialinių paslaugų teikimo srityje;; 7.34. laikytis socialinių darbuotojų etikos reikalavimų; 7.35. ginti ir gerbti globos namų interesus.